Η πολιτική του καταστήματος μας συμμορφώνεται με τους εγχώριους και διεθνής κανόνες διαδικτυακού εμπορίου και σχετικά με τις πολιτικές επιστροφής προϊόντων προβλέπει για τους πελάτες τα παρακάτω!
Επιστρέψετε τα προϊόντα που αγοράσατε από το διαδικτυακό μας κατάστημα ή με άλλα μέσα εξ αποστάσεως πωλήσεων, όπως τηλεφωνικά ή με ταχυδρομική παραγγελία εντός 14 ημερών με πλήρη επιστροφή του ποσού που καταβάλατε.
Μπορείτε να επιστρέψετε τις αγορές σας για οποιονδήποτε λόγο – ακόμη κι αν απλώς αλλάξατε γνώμη.
απαραίτητες προϋποθέσεις επιστροφής μέρους ή ολόκληρου του ποσού είναι, το ΜΗ άνοιγμα ή παραβίαση οποιασδήποτε μορφής(σκίσιμο, κόψιμο, διάτρηση) της συσκευασίας των προϊόντων (όπως προβλέπεται για την ασφάλεια των τροφίμων) . Εξαιρούνται φθορές που προκλήθηκαν με ευθύνη της μεταφορικής εταιρίας, σε οποιαδήποτε φάση της παραλαβής-παράδοσης .
Γενικότεροι Κανόνες από
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_el.htm
https://www.mindev.gov.gr/
14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης
Στην ΕΕ έχετε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα που αγοράσατε στο διαδίκτυο ή με άλλα μέσα εξ αποστάσεως πωλήσεων, όπως τηλεφωνικά, με ταχυδρομική παραγγελία ή από κατ΄ οίκον πωλητή, εντός 14 ημερών με πλήρη επιστροφή του ποσού που καταβάλατε. Μπορείτε να επιστρέψετε τις αγορές σας για οποιονδήποτε λόγο – ακόμη κι αν απλώς αλλάξατε γνώμη.
Η 14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης δεν ισχύει για όλες τις αγορές. Μερικές από τις εξαιρέσεις είναι οι εξής:
- αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια, εισιτήρια συναυλιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, κρατήσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου και υπηρεσίες εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες
- τρόφιμα και ποτά που σας διανέμονται τακτικά – όπως διανομή γαλακτοκομικών προϊόντων από τον γαλατά
- προϊόντα που κατασκευάζονται κατά παραγγελία ή είναι σαφώς εξατομικευμένα — π.χ. κοστούμι ραμμένο στα μέτρα σας
- σφραγισμένο λογισμικό ήχου, εικόνας ή υπολογιστή, όπως DVD, που αποσφραγίσατε μετά την παραλαβή τους
- διαδικτυακό ψηφιακό περιεχόμενο, εάν έχετε ήδη ξεκινήσει την τηλεφόρτωσή του ή την αναπαραγωγή του σε συνεχή ροή και συμφωνήσατε ότι θα χάσετε το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση που ξεκινήσετε τη σχετική διαδικασία
- προϊόντα που αγοράστηκαν από ιδιώτη και όχι από επιχείρηση ή έμπορο
- συμβάσεις για επείγουσες επισκευές και συντήρηση — για παράδειγμα, εάν καλέσετε έναν υδραυλικό να επισκευάσει διαρροή σε λουτρό, δεν μπορείτε να ακυρώσετε την ανάθεση της εργασίας εάν έχετε ήδη συμφωνήσει στην τιμή.
Να σημειωθεί ότι η παραπάνω λίστα είναι απλώς ενδεικτική.
Η περίοδος υπαναχώρησης λήγει 14 ημέρες μετά την ημερομηνία παραλαβής των προϊόντων. Για συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, η περίοδος υπαναχώρησης λήγει 14 ημέρες μετά την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης. Ωστόσο, αν η λήξη της περιόδου υπαναχώρησης συμπίπτει με αργία, η προθεσμία παρατείνεται μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Παράδειγμα
Για ορισμένα είδη αγορών δεν μπορείτε να αλλάξετε γνώμη
Η Τζέιν αγόρασε στο διαδίκτυο ένα εισιτήριο για τη συναυλία των U2 στην Ιρλανδία. Την επομένη διαπίστωσε ότι την ημέρα της συναυλίας θα έλειπε στο εξωτερικό και προσπάθησε να ακυρώσει την αγορά. Όμως, ο διαδικτυακός έμπορος αρνήθηκε να ακυρώσει την αγορά και να της επιστρέψει τα χρήματά της, καθώς η 14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης δεν ισχύει για τις συναυλίες.Αντίθετα, εάν αγοράσετε προϊόντα σε κατάστημα, βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας δεν έχετε νόμιμο δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα (για αλλαγή ή επιστροφή χρημάτων) εκτός αν είναι ελαττωματικά. Ωστόσο, πολλά καταστήματα παρέχουν οικειοθελώς στους καταναλωτές το δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, υπό την προϋπόθεσή ότι έχουν την απόδειξη. Δείτε την απόδειξη ή ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κατάστημα όπου πραγματοποιήσατε τις αγορές σας.
Πώς να ακυρώσετε μια αγορά
Θα πρέπει να ενημερώσετε τον έμπορο ότι θέλετε να ακυρώσετε την αγορά σας. Δεν αρκεί να επιστρέψετε απλώς τα προϊόντα. Ο έμπορος οφείλει να σας προμηθεύσει ένα τυποποιημένο έντυπο υπαναχώρησης με το οποίο μπορείτε να τον ενημερώσετε για την απόφασή σας, χωρίς ωστόσο να υποχρεούστε να το χρησιμοποιήσετε. Μπορείτε να ενημερώσετε τον έμπορο συγχρόνως με την επιστροφή των προϊόντων, π.χ., με την προσθήκη μιας γραπτής δήλωσης στα προϊόντα που επιστρέφετε ταχυδρομικώς, με αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος ή με τη συμπλήρωση ηλεκτρονικού εντύπου επιστροφών στον ιστότοπο του εμπόρου.
Πρέπει να επιστρέψετε τα αχρησιμοποίητα προϊόντα εντός 14 ημερών αφότου ενημερώσετε σχετικά τον έμπορο.
Ορισμένοι έμποροι μπορεί να μην σας χρεώσουν για την επιστροφή των προϊόντων. Ωστόσο, είναι υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουν εκ των προτέρων (πριν από την παραγγελία σας) αν θα πρέπει να πληρώσετε σε περίπτωση που αποφασίσετε να επιστρέψετε την παραγγελία σας. Εάν δεν σας ενημερώσει ότι πρέπει να πληρώσετε για την επιστροφή, ο έμπορος πρέπει να καλύψει το σχετικό κόστος. Δεν υποχρεούστε να πληρώσετε κανένα ποσό για το οποίο δεν είχατε προηγουμένως ενημερωθεί.
Για ογκώδη προϊόντα (όπως μεγάλες οικιακές συσκευές), ο έμπορος οφείλει να σας δώσει τουλάχιστον μια εκτίμηση του κόστους επιστροφής τους. Ωστόσο, τα ογκώδη προϊόντα που αγοράσατε εκτός καταστήματος, από κατάλογο ή από κατ’ οίκον πωλητή, και που σας παραδόθηκαν αμέσως πρέπει να παραλαμβάνονται πάντα από τον έμπορο με δικά του έξοδα.
Επιστροφή χρημάτων
Ο έμπορος οφείλει να σας επιστρέψει τα χρήματα εντός 14 ημερών από την παραλαβή της αίτησης ακύρωσης. Ωστόσο, μπορεί να καθυστερήσει να σας επιστρέψει τα χρήματα εάν δεν λάβει τα προϊόντα ή απόδειξη για την επιστροφή τους.
Στα χρήματα που θα σας επιστραφούν πρέπει να περιλαμβάνονται τα έξοδα αποστολής που πληρώσατε όταν κάνατε την αγορά σας. Ο έμπορος όμως μπορεί να σας χρεώσει πρόσθετα έξοδα αποστολής εάν έχετε ζητήσει μη τυποποιημένη παράδοση (όπως επείγουσα παράδοση).
Συχνές ερωτήσεις:
-
Μπορώ να επιστρέψω ένα προϊόν που αγόρασα στο διαδίκτυο εάν δεν μου αρέσει;
ΝΑΙ. Μετά την παραλαβή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που αγοράσατε στο διαδίκτυο, έχετε 14 ημέρες για να αποφασίσετε αν θα το κρατήσετε ή όχι. Ωστόσο, το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν ισχύει, μεταξύ άλλων, για αγορές:
- αναλώσιμων αγαθών
- σφραγισμένων αγαθών που δεν μπορούν να επιστραφούν αφότου αποσφραγιστούν
- αεροπορικών και σιδηροδρομικών εισιτηρίων, εισιτηρίων συναυλιών, κρατήσεων ξενοδοχείων, κρατήσεων για ενοικίαση αυτοκινήτου και υπηρεσιών εστίασης για συγκεκριμένες ημερομηνίες